Köpvillkor

Denna policy har upprättats för Ejes Choklad AB 2020-09-30.

Syfte

Genom att besöka www.ejeschoklad.se godkänner du villkoren i vår policy för hantering av personuppgifter och cookies i samband med att du använder vår hemsida. För användning av våra tjänster på hemsidan gäller särskilda villkor. Ansvarig för hemsidan är Ejes Chokladfabrik AB, orgnr 556342-8696. För frågor och kontakt maila till info@ejeschoklad.se

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende.

 

KÖPEVILLKOR

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansköplagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos konsumentverket.se

 

PRISER

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Momsen visas även i svenska kronor innan du bekräftar orden. Momsen är på 12%.

Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar och har ett fast pris på 79kr inkl moms oavsett ordervärde, och läggs på det totala ordervärdet innan du bekräftar din beställning.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

 

BETALNINGSALTERNATIV

Vi accepterar VISA och Mastercard. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Stripe. Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning. Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL ( Secure Sockets Layer ) och är krypterade.

 

FRAKT

Fraktkostnaden har ett fast pris på 79 kr inkl moms oavsett ordervärde.

OBS! Vi levererar ej postpaket, företagspaket eller bud till boxadresser.

 

LEVERANSTID

Vi har som målsättning att hantera din order så fort vi tagit emot den och orden är betald. Leveranstiden är ca 2-5 arbetsdagar. Längre leveranstider kan förekomma vid högsäsong och stor orderingång.

För beställningar som kommer in efter klockan 14 på torsdagar skickas beställningen nästkommande måndag. Detta för att chokladen inte ska ligga på posten över helgen där den kan komma att behandlas fel.

Om någon pralin ur din beställning tillfälligt är slut kontaktar vi dig och beslutar tillsammans om en åtgärd.

 

KUND OCH PERSONUPPGIFTER

När du lägger en order i vår webbshop måste alla obligatoriska fält fyllas i för att din beställning ska godkännas. Detta för att vi ska kunna hantera orden samt lämna en orderbekräftelse och kunna komma i kontakt med dig.

De personuppgifter du lämnar till oss används endast för orderhantering. Ejes Chokladfabrik AB har inga kundregister för marknadsförening, nyhetsbrev eller liknande. Uppgifterna lämnas vidare till tredje part för att fullgöra avtal med speditör (PostNord, Dhl eller Schenker).

LÄGSTA ORDERVÄRDE

Ejes Choklad har inget minsta ordervärde.

LEVERANSSÄTT

Din beställning skickas som A-brev, postpaket och företagspaket med PostNord eller DHL. Beställningen levereras hem direkt i brevlådan eller till närmsta utlämningsställe beroende på storlek.

Varje beställning får ett kollinummer som används för att spåra vart paketet befinner sig. Du kan enkelt följa din beställning via postens hemsida. www.postnord.se.

AVBESTÄLLNIG / ÅNGERRÄTT

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt lagen gäller också att varan skall returneras i oförändrat skick. Du ansvarar själv stå för frakten och transportrisken gentemot posten vid ånger. När vi mottagit varan ersätter vi dig för varan. Observera att frakt aldrig ersätts.

OBSERVERA
Ejes Chokladfabrik AB har ett sortiment som till stor del består av färskvara. Ångerrätten gäller inte livsmedel/färskvaror.


Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!
Ångerrätten gäller inte varor med nedsatt pris eller rea!
Ångerrätten gäller ej beställningsvaror som tillverkas/paketerats på beställning.

Kontakta alltid Ejes Choklad per mail info@ejeschoklad.se innan du skickar tillbaka dina varor för att få mer information om hur du ska göra samt för att undvika missförstånd. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Observerat att som privatperson har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat den till dig.

TRANSPORTSKADADE VAROR/REKLAMATION

Transportskada
En transportskada ska anmälas omgående till speditören

( PostNord eller DHL ) så snart skadan upptäcks. Du kontaktar även oss för reklamation eftersom vi ansvarar för att beställningen kommer fram till dig i gott skick.

Reklamation
Om en vara är felaktig eller defekt ska du kontakta oss omgående på info@ejeschoklad.se och ange felet, så informerar vi dig om hur du ska gå tillväga. Vi skickar en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att vi får tillbaka varan.

Kan vi inte ersätta dig med en ny vara så återbetalar vi dig.

Sekretess

Ejes Choklad tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när beställer produkter från oss via vår hemsida www.ejeschoklad.se. Uppgifterna används endast för att vi ska kunna administrera ditt inköp. Ingen obehörig har tillgång till dina uppgifter och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part.

OBSERFVERA

Ejes Chokladfabrik AB har inget kundregister eller liknande och gör inga utskick i from av nyhetsbrev eller marknadsföring. För återkommande kunder med stående beställningar sparas dock kontaktuppgifter till kunden för att underlätta och ge bättre service. Dessa uppgifter sparas så länge kundförhållandet kvarstår och därefter den tid som krävs eller är tillåten via lagstiftning och praxis.

Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.

Force majeure
Ejes Choklad anser sig befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

Tillbaka